1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات کنوود

چگونه شیر ورودی آب فریزر را بررسی کنیم؟

328 بازدید
شیر ورودی آب فریزر

شیر ورودی آب پشت فریزر شما قرار دارد. خط منبع آب را که به شیر می آید را پیدا کنید و آن را از منبع (که معمولاً زیر سینک قرار دارد) قطع کنید. خط منبع تامین آب را جدا کنید. پیچ هایی که شیر ورودی را در جای خود محکم می کند باز کنید.

هشدار: پیش از تلاش برای آزمایش و یا تعمیر قطعات، اصول ایمنی را مطالعه نمایید.

پیش از تست شیر ورودی آب، برق یخچال را قطع کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

شیر ورودی آب دو وایر دارد. محل قرارگیری وایر را روی شیر ورودی آب پیش از جدا کردن علامت گذاری نمایید. وایرها به کمک بست هایی به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال جدا شود (دقت شود که وایرها کشیده نشوند). ممکن است برای این کار نیاز باشد که از دو دم باریک استفاده شود. بررسی کنید که کانکتورها و ترمینال ها خراب نشده باشند. اگر اینگونه است، آنها را باید تمیز کرده یا تعویض نمود.

فیلتری که خط تامین آب به آن متصل است را بررسی کنید. با استفاده از مسواک یا آب گرم هر گونه باقیمانده یا پسماندی که جمع شده است را خارج کنید. اگر نمی توانید این مواد را تمیز کنید، شاید نیاز باشد که شیر را تعویض کنید (چون در بیشتر شیرهای ورودی قابل جدا سازی نیست).

با استفاده از مولتی متر، شیر ورودی آب را بررسی کنید که دچار پیوستگی نشده باشد. تنظیمات مولتی متر را روی X100 قرار دهید (در صورتی که این تنظیمات را مولتی متر داشته باشد، اگر ندارد، تنظیمات را روی نزدیکترین مقدار به این عدد قرار دهید). هر میله را روی یک ترمینال قرار دهید. عقربه مولتی متر باید 200 تا 500 اوهم را نشان دهد. اگر شیر ورودی نتوانست از این تست موفق بیرون بیاید، باید آن را تعویض نمود. اگر شیر ورودی دو کوئل دارد، کوئل دوم را نیز به همین ترتیب تست کنید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669